Kurs i SEO nybegynner

  • Kursnivå: Begynner
  • Varighet 03h 13m 06s

Om kurset

Kurs i SEO nybegynner er et digitalt markedsføringskurs for deg som ønsker å ranke høyere i Google med SEO (søkemotoroptimalisering). I fred og ro kan du logge deg på nettkurset ditt når det passer deg og gjennomføre undervisningen. Du trenger ikke ha noen kunnskap om SEO for å ta kurset. SEO kurset for nybegynnere er spesielt egnet for deg som har en nettside du ønsker skal få mer gratis Google trafikk (organisk SEO). Det er ikke alltid så mye som skal til for å optimalisere, men det kan gjøre stor forskjell å gjøre det rette.

Beskrivelse

Online SEO kurs nybegynner.

Kurs i SEO nybegynner er et online kurs for deg som vil lære mer om SEO og hvordan du kan få økt Google trafikk. I søkemotoroptimaliseringskurset lærer du hvordan din nettside kan bli mer synlig i Google. Steg for steg bygger du SEO kompetanse som hjelper deg å få flere kunder til ditt nettsted.

Kjøp av kurs gir deg umiddelbart tilgang til nettkurset. Kurset er 100% online. Du kan logge deg på og lære SEO når du ønsker det 24/7. Uansett hvor du er i verden har du tilgang til kurset så lenge du har nettilgang.

Du får ditt eget dashboard hvor du kan følge din progress. Selv om det er et online kurs kan du få SEO hjelp underveis. Det er en egen seksjon i kurset hvor du kan stille kursleder spørsmål hele døgnet. Du får svar på ukedager innen 48 timer.

Introduksjonen er en gratis kurs demo du kan se på denne nettsiden. Demovideoen gir deg oversikt over hvordan kurset er bygd opp samt du møter kurslederen din.

  • Søkemotoroptimalisering kurs for nybegynnere
Søkemotoroptimalisering kurs for nybegynnere skrevet i uthevet hvit skrift på bakgrunn med smilende kursleder Yvette Boye
Kurs SEO online for nybegynnere.
© OMACO AS

Ytterlige detaljer:

Gjennom ekurset lærer du hva SEO er, og hvorfor SEO er viktig. Dessuten gjennomgår du hva en søkemotor er og du blir nærmere kjent med søkemotoren Google. I Google søkemotoren utforsker du Google Søk (Google Search) og SERP (Search Engine Results Page).

Du lærer hvordan du kan få din hjemmeside på Google til å bli mer synlig på nettet. En parameter er bruk av nøkkelord. En annen og kanskje den mest relevante parameteren i SEO er innholdet på nettstedet. Satt på spissen. En nettside uten innhold er lite informativ.

Som du lærer i kurset kan det å bruke flere søkemotoroptimalisering triks være en smart digital strategi. For eksempel kan det at du bruker Google vennlig url adresse, bruk av metatekst (spesiell tekst som ¨snakker¨ med søkemororer), og å inkludere bilder med tekst (kalles alt tekst som blant annet hjelper svaktsynte å forstå hva bildet omhandler selv om de ikke ser bildet) forbedre din Google markedsføring.

Resultatet av diverse Google triks kan gjøre det lettere for ekunder å finne deg. Også en god SEO tekst og smarte ord kan være en fin salgsstrategi for å gi mer trafikk direkte til nettstedet.

  • Lokal SEO
Lokal SEO skrevet i hvit uthevet tekst på vannet foran Barcode og Bjørvika i Oslo
Med lokal SEO som for eksempel Bjørvika i Oslo kan butikker, kontorer og bedrifter med lokal postadresse få flere kunder i butikken.
© OMACO AS

Lokal SEO (noen ganger skrevet i ett ord som lokalSEO og på engelsk kalt local SEO) er hendig å bruke for deg som ønsker flere kunder fra nærmiljøet. Spesielt relevant er lokal søkemotoroptimalisering for bedrifter med en fysisk butikk, kontoradresse eller en lokal postadresse. Også virksomheter som yter tjenester til folk i nærmiljøet kan få økt fortjeneste med lokal søkeoptimalisering.

I kurset er et helt emne viet til lokal SEO. Du lærer hva lokale SEO søk er og hvorfor SEO i nærmiljøet er viktig. I tillegg får du konkrete SEO tips på hvordan du med enkle grep kan bli synligere på lokale Google Søk.

Rent praktisk kan økt trafikk til din nettside bety at flere kommer innom din butikk eller ditt kontor. Eventuelt kan markedsføring lokalt gi deg flere oppdrag i nabolaget.

Statistisk sett gir lokal digital synlighet økt trafikk til butikken. Økt trafikk kan resultere i økt omsetning. Spesielt for ledere og eiere som opererer i Norge kan norsk lokal SEO ekspertise være til god drahjelp økonomisk.

  • SEO Strategi
SEO Strategi i hvit skrift på sort bakgrunn og logoen til Kurs i SEO som er en blå pil som går
Kurs i SEO for nybegynnere lærer deg SEO strategi for økt ranking. © OMACO AS

SEO er en kontinuering prosess. Google endrer stadig kriteriene for hva som vektlegges og det kan komme andre flinke nettsider som ranker høyere enn din nettside. Å arbeide med SEO kan også være tidkrevende. Det kan ta tid før du ser resultater. Derfor kan det være smart å ha en SEO strategi som gjør at du sikrer deg at kundene kommer til ditt nettsted.

I videoleksjonene lærer du hva du bør følge. Tilsammen danner dette forståelse slik at du kan utarbeide en konkret SEO-strategi. Inkludert i kurset finner du en strategiplan mal.

For å kunne lage en SEO strategi trenger du SEO verktøy. I leksjonenen lærer du både om gratis SEO verktøy å lage SEO strategi og andre SEO oppgaver. For eksemplel undervises det i SEO verktøy som kan hjelpe deg å finne gode søkeord for søkeordanalyse.

Tips:
Googles Search Console (GSC) har flere gratis verktøy og rapporter inkludert for brukervennlighet.

  • Synlighet kurs søkeoptimalisering Google
Synlighet kurs søkeoptimalisering Google skrevet med uthevet hvit skrift på sort bakgrunn
Kurs SEO online lærer deg å ranke høyere i Google og få flere kunder © OMACO AS

Kurset er bygd opp av 29 videoleksjoner fordelt over 9 emner. Utenom introduksjonen og avslutningen avrundes alle emnene med quiz. Ved fullført og bestått kurs mottar du et digitalt kurs sertifikat.

I tillegg introduseres du til backlinks og viktigheten av at din nettside snakker med andre nettsider på nettet. Backlinks er et svært viktig SEO virkemiddel. Rett bruk av link bygging og godt innhold er viktige elementer i en bra SEO strategi.

For å komme på Google toppen må du være bedre enn andre nettsteder online. Det høres kanskje litt slemt ut å si det, men du må med andre ord slå dine konkurrenter online.

For eksempel i tillegg til å lære hva er SEO analyse bygger du også kompetanse på hva bra SEO analyse er. Dette bygger du så inn i en SEO strategi slik at du kan gjøre en webside analye og tiltrekke deg flere kunder fra Google med smart bruk av å søkemotoroptimalisere nettsiden.

Du får tilgang til kurset i ett år etter kursoppstart. Kjøper du kurset før kursoppstart får du i tillegg tilgang til nettskolen frem til kurset startet. Tilgang til selve kurset skjer da når kurset starter. Oppdateringer av kurset er gratis.

Ekurset kan du gjennomføre så mange ganger du vil i kurs perioden. For eksempel kan du etter å ha lært om hvordan komme høyt opp på Google med backlinks gå tilbake til delen om søkeordanalyse verktøy og studere hvordan du kan få kunder med nøkkelord. Eller kanskje var det spesielt dette med longtail keywords (søkeord i den lange halen) du ønsket å studere nærmere? Uansett hvilket emne, kan du når du ønsker det og så mange ganger du ønsker det se på videoene og repere dine SEO kunnskaper.

Følgende SEO maler er inkludert:

  • SEO sjekkliste
  • GAP analyse
  • SEO strategiplan mal
  • nøkkelordanalyse
  • konkurrentanalyse

I tillegg får du i selve kurset søkemotoroptimalisering tips for effektiv markedsføring for å få bedre SEO resultat.

Endestasjonen i SEO reisen er å komme øverst i Google. Å være nummer 1 i Google uten at du har betalt for det i form av annonser er det ultimale målet i SEO.

Kurslederen er Yvette Boye. Sammen utforsker dere spennende emner innenfor SEO. Blant annet tar SEO reisen deg innom spørsmål som:

  • hva er organisk SEO
  • hva er organisk søk
  • hva er søkemotoroptimalisering
  • hva er søkeord
  • hvordan bli synlig på Google
  • hva er konkurrentanalyse
  • hva er teknisk seo analyse
Kaffikopp penn og PC og klar for Kurs SEO nybegynner online.
Kurs SEO online for nybegynnere. Finn frem kaffikoppen, penn og PC’en og start å lær SEO.
© OMACO AS

Hva kommer jeg til å lære?

  • Hva SEO er hvorfor SEO er viktig
  • Hvordan lage en SEO strategi for hjemmesiden
  • Konkret sjekkliste SEO for hva som SEO-oppgaver du ved hjelp av kurset kan utføre for økt synlighet på nettet
  • lokal søkemotoroptimalisering (lokal SEO)
  • Hva er seo analyse og hvordan lage en bra seo analyse
  • Søkeoptimalisering Google
  • Konkurrentanalyse SEO
  • Finn ut hvordan andre ranker høyere enn deg i søkemotorene
  • Sjekkliste søkemotoroptimalisering
  • Teknisk seo audit
  • Søkeordanalyse Google

Emner for dette kurset

29 Leksjoner03h 13m 06s

1. Introduksjon?

Velkommen til Kurs i SEO. I denne første enheten får du et overblikk over hva du vil lære i løpet av kurset. Videre blir du blir kjent med din kursleder Yvette Boye. Sammen går dere gjennom hvordan kurset er bygd opp. I tillegg får du en rask gjennomgang av hvordan du kan tilpasse kurset for å få en så god læringsopplevelse som mulig.

2. Hva er SEO??

Velkommen til emne 2 og leksjoner om hva SEO er. I denne enheten utforsker du begrepene SEO og organisk synlighet. Dessuten gjennomgår du hvorfor SEO er viktig for en nettside (stikkord: flere kunder og besøkende, mer salg av tjenester og produkter, økt trafikk). Kursdelen avsluttes med Quiz. Lykke til.

3. Søkemotorene og Google?

Velkommen til emne 3 om søkemotorer og Google. I denne enheten blir du nærmere kjent med begrepet søkemotor og selveste søkemotoren Google. Videre lærer du om SERP og søkemotoroptimalisering. Du får også innsikt i hvorfor optimalisering av en nettside er viktig for synlighet på Internett. Kursdelen avsluttes med Quiz. Lykke til.

4. Nøkkelord?

Velkommen til emne 4 og leksjoner om nøkkelord. I denne delen hører du om hvordan du kan bruke nøkkelord for å få bedre synlighet på nettsiden din på Google. Dessuten blir du kjent med hvordan du kan analysere dine konkurrenters bruk av nøkkelord for å få ideer for ytterlige optimalisering av din side. I siste leksjon før quiz blir du kjent med SEO verktøy du kan bruke for nøkkelordanalyse. Lykke til.

5. Innhold?

Velkommen til emne 5 og leksjoner om innhold. I denne delen av kurset får du innsikt i betydningen av det digitale innholdet ditt på nettstedet. Videre lærer du hvordan du kan hjelpe kunder og Google å finne ditt nettsted med å optimalisere innholdet. Kursdelen avsluttes med Quiz. Lykke til.

6. Backlinks?

Velkommen til emne 6 og leksjoner om backlinks. I forrige leksjon studerte du hva som kan gjøres for å optimalisere innholdet på en nettside for å få høyere rangering i Google. I denne seksjonen utvider du din SEO kunnskap ytterligere og lærer hvordan en nettside kan få økt synlighet i søkemotoren ved at andre nettsider linker tilbake via backlinks (inngående lenker). Backlinks er viktig for SEO. Kursdelen avsluttes med Quiz. Lykke til.

7. Lokal SEO?

Velkommen til emne 7 og leksjoner om lokal SEO. Dette emnet handler om lokal søkemotoroptimalisering og hvorfor det er viktig å være synlig i nærmiljøet også på nettet. Seksjonen er spesielt rettet mot deg som har en bedrift med en fysisk forretning som du ønsker flere skal besøke og/eller har en bedrift med postadresse (stikkord: Google Min Bedrift og Google Maps). Kursdelen avsluttes med Quiz. Lykke til.

8. Teknisk SEO?

Velkommen til emne 8 og leksjoner om teknisk SEO. I denne enheten får du innsikt i teknisk søkemotoroptimalisering. Du blir kjent med tekniske aspekter som påvirker Google rangeringen til nettsiden (stikkord: nettsidehastighet, indeksering, sidestruktur og sideopplevelse). I den siste delen av enheten møter du kursets siste Quiz. Lykke til.

9. Avslutning?

Velkommen til emne 9 som er den siste delen i ¨Kurs i SEO¨. I denne delen avrundes kurset. Du gjennomgår en oppsummering på hva du har lært om SEO. Seksjonen avsluttes med råd for veien videre. Ved bestått kurs får du et digitalt kurs sertifikat. Gratulerer så mye med fullført kurs.
kr2.990,00

Materialer inkludert

  • 29 videoleksjoner (over 2,5 timer)
  • Quiz
  • Q & A seksjon
  • Kursbevis etter bestått kurs
  • SEO sjekkliste
  • 1 års tilgang til nettkurset
  • Gratis oppdateringer

Krav

  • Internett forbindelse
  • Stasjonær/laptop
  • Test: Hvis du kan se introduksjonsvideoen på denne nettsiden er alt i orden

Målgruppe

  • Alle som er interessert i å lære SEO
  • Nettsideeiere som vil ranke høyere
  • Administratorer som ønsker økt Google synlighet
  • Entrepenørerer som vil ranke online
  • Små bedriftseiere med nettside som ønsker mer Google trafikk og flere kunder
Handlekurv